فرهنگ لغت فارسی لغت نامه معین 15.0 Icon

فرهنگ لغت فارسی لغت نامه معین

sistemi avanzati1 Books & Reference
3.8
11 Ratings
121K+
Downloads
15.0
version
Jan 11, 2024
release date
15.7 MB
file size
Free
Download

About فرهنگ لغت فارسی لغت نامه معین Android App

فرهنگ فارسی معین معروف به فرهنگ معین همچون لغت نامه دهخدا و فرهنگ عمید یکی از فرهنگ‌ لغت های تک زبانه نامدار و بارز به فارسی است. نویسنده این فرهنگ لغت، محمد معین و ناشر آن مؤسسهٔ انتشاراتیِ امیرکبیر است. «ویرایش متوسطِ» لغت نامه معین نخستین بار در سال ۱۳۵۱ پس از درگذشت محمد معین و با کوشش سید جعفر شهیدی انتشار یافت.
فرهنگ فارسی معین در شش مجلد تدوین شده و محتوای آن بطور کامل در برنامه جامع فرهنگ لغت معین کامل - لغت نامه فارسی معین بدون اینترنت برای شما عزیزان گردآوری شده است.

فرهنگ لغت معین آفلاین شامل ۳ بخش لغات، ترکیبات خارجی و اعلام آن است که هرکدام از این ۳ بخش دارای مشخصاتی به شرح زیر است:
الف – بخش لغات شامل مواد و املاء لغات به همراه تلفظ، اصل و ریشه لغات به همراه دستور زبان فارسی، معانی و مفاهیم، شواهد و امثله و مترادف و متضاد لغات، توضیح لغات مصوب فرهنگستان
ب – بخش ترکیبات خارجی شامل مواد املاء، تلفظ، اصل و ریشه کلمات به همراه دستور زبان، معانی و شرح اعلام، شواهد و توضیح و تواریخ به همراه نام‌های مصوب فرهنگستان است. به‌طور کلی با استفاده از فرهنگ معین می‌توان اطلاعاتی از واژگان و اصطلاحات فارسی و دیگر زبان های مستعمل در فارسی اعم از فصیح و عامیانه پی برد و از تلفظ، معرفت بر ریشه و وجه اشتقاق و ترکیبات و ترکیبات کلمات آگاهی یافت.
معین برخلاف فرهنگ دهخدا با اعتقاد بر اینکه هیچ فرهنگ لغت کاملی کار یک تن نباید و نمی‌تواند باشد، با همکاری گروهی دوستان فاضل و بالغ بر ۴۰۰ دانشجو در طی ۲۰ سال و با استفاده از ۳۰۰ هزار فیش کار تنظیم فرهنگ لغت معین را به پیش برد.

امکانات برنامه فرهنگ لغت معین - لغت نامه فارسی معین
• مرجع کامل همه لغات زبان فارسی
• معنی کامل به همراه تلفظ صحیح کلمات فرهنگ لغت
• دسته بندی کلمات فرهنگ لغت معین بر اساس حروف الفبا
• قابلیت نشان کردن کلمات فرهنگ لغت برای دسترسی آسان تر
• الگریتم هوشمند جستجو برای دسترسی آسان به کلمات فرهنگ لغت معین

امیدواریم با استفاده از برنامه فرهنگ لغت معین بهترین تجربه استفاده از لغت نامه را داشته باشید. لطفا پیشنهادات و انتقادات خود را در بخش نظرات برنامه فرهنگ لغت معین - لغت نامه فارسی معین برای ما بنویسید.

Other Information:

Requires Android:
Android 5.0+
Other Sources:

Download

This version of فرهنگ لغت فارسی لغت نامه معین Android App comes with one universal variant which will work on all the Android devices.

Variant
15
(Jan 11, 2024)
Architecture
universal
Minimum OS
Android 5.0+
Screen DPI
nodpi (all screens)
Loading..