گلچین برترین آهنگ های قدیمی ال 2 Icon

گلچین برترین آهنگ های قدیمی ال

Ramesh Pawar Music & Audio
4.7
17 Ratings
64K+
Downloads
2
version
Oct 14, 2020
release date
27.6 MB
file size
Free
Download

About گلچین برترین آهنگ های قدیمی ال Android App

بهار غلامحسینی معروف به الهه، از خوانندگان ایرانی بود.
الهه از شاگردان عبدالله دوامی، استاد بزرگ ردیف موسیقی ایران و غلامحسین بنان، از خوانندگان نامدار موسیقی سنتی ایران بود و در سن ۲۷ سالگی صدای او مورد توجه داوود پیرنیا، تهیه‌کننده برنامه گل‌ها در رادیو ایران قرار گرفت که برنامه اصلی موسیقی در رادیو به‌شمار می‌رفت و خاص موسیقی سنتی بود.


تصویر الهه بر روی کاور صفحه گرامافون
نخستین پخش رسمی صدای الهه با نام پریچهر در فیلم مردی که رنج می‌برد بود، مجید وفادار او را برای خواندن در این فیلم معرفی کرد.
الهه با اجرای ترانه معروف رسوای زمانه که شعر آن را بهادر یگانه سروده بود با آهنگسازی همایون خرم به رادیو راه یافت و به مدت پانزده سال از خوانندگان اصلی برنامه گلها بود. بسیاری از ترانه‌هایی که با صدای الهه خوانده شده از ساخته‌های همایون خرم است. از جمله مشهورترین اجراهای او خواندن ترانه از خون جوانان وطن لاله دمیده، ساخته و سروده عارف قزوینی بود که روح‌الله خالقی آن را برای ارکستر بزرگ تنظیم کرد و با صدای الهه اجرا شد.
در سال‌های بعد الهه ترانه‌هایی نیز در قالب پاپ اجرا کرد، اما عمدتاً به عنوان خواننده سنتی مطرح بود. همچنین ترانه رفته ساخته همایون خرم یکی از ماندگارترین آهنگ‌های الهه است.
وی نزدیک به پنجاه سال در عرصه موسیقی ایران فعال بود و بیش از یکصد قسمت از مجموعه قدیمی و مشهور برنامه گل‌ها را در رادیو ایران اجرا کرد، او در طول فعالیت هنری‌اش بیش از ۷۰۰ ترانه اجرا کرد. الهه در بیشتر برنامه‌های موسیقی رادیوی زمان خود حضوری فعال داشته‌است.
الهه در طول دوران خوانندگی خود با آهنگسازانی چون پرویز یاحقی و همایون خرم ، محمد عبدالصمدی ، جواد لشگری ونیز تعداد زیادی از شاعران و ترانه‌سازان مشهور همکاری کرد.
الهه در خارج از ایران گاهی به اجرای کنسرت می‌پرداخت و تنها آلبوم آهنگ ساقی خود را در این زمان منتشر کرد، هرچند موسیقی سنتی ایران در خارج از ایران چندان مورد توجه نبود.

ویژگی های برنامه:
نیازی به اینترنت ندارد و به صورت افلاین قابل پخش است
طراحی بسیار زیبا وسرعت بالا
قابلیت اجرا و کنترل آهنگ ها در پس زمینه و حتی در حالت قفل گوشی

Other Information:

Package Name:
Requires Android:
Android 4.0.3+
Other Sources:

Download

This version of گلچین برترین آهنگ های قدیمی ال Android App comes with one universal variant which will work on all the Android devices.

Variant
2
(Oct 14, 2020)
Architecture
universal
Minimum OS
Android 4.0.3+
Screen DPI
nodpi (all screens)

All Versions

If you are looking to download other versions of گلچین برترین آهنگ های قدیمی ال Android App, We have 1 version in our database. Please select one of them below to download.

Loading..